DKNY

Firma byla založena roku 1988 v New Yorku Donnou Karan, jejím pozdějším manželem Stephanem Weissem a společností Takihyo Inc. Byla inspirována její dcerou Gabby. Ve svých kolekcích kombinuje pohodlí a luxus.

V roce 1985, o pouhý rok později, se její vize staly skutečností a ona uvedla na trh svou první kolekci Donna Karan. Měla značný úspěch a připravila půdu pro další věci.

Zhruba o pět let později, v roce 1991, otevřela Donna Karan své dveře mužským zákazníkům a vydala další kolekce pro tuto oblast trhu. Její oděvy byly navrženy tak, aby byly „zaměnitelné", fungovaly po celý rok a byly co nejuniverzálnější.

DKNY

Jako revoluční módní návrhářka si však Donna Karan uvědomovala potřebu cenově dostupnější řady. Proto v roce 1989 založila značku DKNY a uvedla ji na trh jako dostupnější řadu.

Přestože řada Donna Karan bude pokračovat v činnosti, značka DKNY se stane ve srovnání s ní mnohem populárnější. Důvodem byla cenová dostupnost nabízených výrobků, které byly o několik set dolarů levnější než výrobky mateřské značky.

Nakonec se vše soustředilo kolem New Yorku – vyobrazení a ikonografie na etiketách, sídlo módního domu a samozřejmě název. Za posledních zhruba třicet let se značka stala ve světě módy výrazně populární a značně se diverzifikovala.

Diverzifikace je klíčem k úspěchu

Když byl počáteční úspěch značky DKNY na počátku devadesátých let dobře zajištěn, zaměřila se Donna Karan na masovou diverzifikaci. Organizace začala navrhovat a vydávat rozsáhlou škálu výrobků, které by pokrývaly co nejvíce módních základů.

Zaměřila se především na pánské a dámské oděvy, ale rozšířila svůj repertoár i na dětskou a kojeneckou módu. DKNY začala nabízet také sportovní oblečení, obleky, vůně, šperky, ložní prádlo a domácí potřeby.

Ve 21. století se společnost DKNY při své diverzifikační taktice hodně spoléhala na marketing celebrit. Pro prosazení své značky se rozhodli pro populární a sympatické osobnosti, jako jsou Cara Delevingne a Emily Ratajkowski.